Dagverslag van de Zeeverkenners Zomerkamp 2016

Hieronder het verslag van het zomerkamp 2016 van de Zeeverkenners.

Vrijdag 22 juli
We zijn begonnen met ochtendgymnastiek van Maarten. Meteen na de ochtendgymnastiek hadden we het ontbijt (droog brood). Daarna hadden we een leuke kampdoop, wat zeer geslaagd is. De dopelingen zijn: Saskia, Hendrik, Noah en Mats. Na kamp doop moesten we natuurlijk alles opruimen. De boten waren nog zo smerig van bivak, daarom hebben we de boten laten omslaan en schoongemaakt. Dat was heerlijk met dit weer! Met het avond eten hadden we pasta groen, wat nog een beetje te vreten was. Na het eten kwamen de ouders en Joel. Dus dat houdt in dat iedereen weer lekker schone kleding heeft! Ook is er een lekker bootslieden avondje van 23:00 tot 00:00.
-1763 Sanne, Ilja, Maarten en Noah.
zk-2016-ouderavond

Woensdag 20 en donderdag 21 juli
Hier onder de twee dagverslagen van de bivakdagen:
Vanochtend zijn we weer lekker wakker gezeten in onze stink tent. Daarna om goed wakker te worden een ochtend gymnastiek. Gevolgd door een ontbijtje. Ook hebben we bij het ontbijt meteen een lunchpakketje gemaakt voor de bivak. Daarna zijn we vrijwel direct vertrokken naar de overnacht/bivak plek. Onderweg hadden we een paar kleine probleempjes. Zoals de 1736 waar een pettenlijntje brak. De 276 kon (zoals gewoonlijk) geen sleepje regelen. Gelukkig had de 114 in 1 keer een sleepje, over het PM (dat is een kanaal waar je niet mag zeilen)! Halve wegen de heen reis zijn we gestopt in Heeg om te rusten. Vervolgens zijn we verder gegaan naar onze bestemming. Vlak voor het eiland stond een kleine rietkraag en daar is de 114 doorheen gevaren. Eenmaal op het eiland begonnen we met alle spullen meenemen naar onze slaapplek. We hebben met bomen en riemen 3 legerzeilen omhooggevallen gehesen zodat we een slaapplek hadden vervolgens hadden we chiliconcarne gemaakt. Daarna hadden we eventjes tijd voor onszelf om te vissen en uit een boom te schijten. We hebben in het pikkedonker een spel gedaan met het spel moesten we flessen met glow in the dark stick in ons eigen bos leggen en verdedigen ondertussen ook die van andere roven vervolgens gingen we slapen wat beter lag dan in de normale tent.

De volgende dag toen we wakker werden was iedereen bijzonder uitgerust toen hebben we onze zelfgemaakte tent uit elkaar gehaald en alles naar de boten gesleurd. Toen we daar probeerde te ontbijten kwamen we erachter dat al ons brood beschimmeld was door warmte en vocht toen zijn we daarna doorgevaren naar Heeg om daar brood te halen. Daarna zijn we doorgevaren en kregen we al snel een sleepje vrijwel naar de plek waar we naartoe moesten. Toen we eenmaal in Sneek Waren hadden we vrije tijd. Sommigen gingen douchen en anderen gingen naar de MAC Donalds. Daarna konden we mooi voor de wind terug komen. Toen we terug waren hebben we de boten weer leeggehaald. Daarna hebben we avond gegeten met Bram. Naast het eten wouden we een grap uit halen met de leiding van de Martin Gasman Groep uit Kampen. Hun stalen valk lag bij ons terrein en we konden het niet laten om hem aan de andere kant van de vaart te leggen. Zelf waren ze daar niet zo blij mee maar wij konden er wel om lachen. Daarna kwamen de zeeverkenners van Martin gasman ook langs. Toevallig hadden we de bel bij ons en we hebben dan ook laten horen dat die van ons is.

Donderdag 21 juli
Tijd om te chillen en te vissen. Een snoek van bijna een meter gevangen..

zk-2016-chillen zk-2016-visje

Woensdag 20 juli
Vandaag geen dagverslag. We zijn namelijk op bivak en slapen in een zelfgemaakte tent in een bos op een eiland. Er moest ook zelf gekookt worden en er werd een tof nachtspel gespeeld. Morgen meer over wat er is gebeurd.

Dinsdag 19 juli
Vandaag was een gezellige en drukke dag. Het begon al met de ochtendgymnastiek waarbij er gelopen en gezwommen moest worden. Natuurlijk stond daarna het ontbijt klaar en kon er lekker gegeten worden. Er moest ook een lunchpakket gemaakt worden dus er ging veel brood doorheen.

Na het ontbijt vertrok bijna iedereen richting Langweer, om daar het fotospel te spelen. Opdrachten als: eet iets ondersteboven, vaar mee op een andere boot, sla een ei op iemands hoofd kapot en ga op de foto met iemand met een baard werden uitgebreid gefilmd en gefotografeerd. Er was weinig wind dus op weg naar Langweer en terug werd er niet alleen gezeild maar ook geroeid en gesleept.

Bij terugkomst op het terrein waren de aardappelen al geschild dus stond er al snel eten klaar: stamppot rauwe andijvie. Maar nog voor het eten klaar was kwam de ijsboot langs varen, en dan weten zeeverkenners wel waar ze naar toe moeten. Na het eten en de afwas was er een postenspel waarbij in de mast geklommen moest worden, bootonderdelen moesten worden benoemd en dingen worden geproefd. Dus iedereen was best wel moe.

Ook kwam de admiraal nog langs om de foto’s te bekijken en de dag door te nemen. Er werd rijkelijk gestrooid met munten en Gerard (het maatje van de admiraal) hoefde maar weinig straffen uit te delen. De verkiezing van de kapitein van de dag liep uit op een gelijkspel tussen Noah, Luuk en Ivan. Dus morgen moet iedereen maar wat beter zijn best doen om tot kapitein van de dag gekozen te worden want een gelijkspel laten we natuurlijk niet weer gebeuren.

Doordat de dag zo lang en druk was is er geen tijd geweest voor één bak om het dagverslag te schrijven en heeft de leiding zich dus maar opgeofferd.

De Leiding

Maandag 18 juli;
De Kamer van Delft – 276

Dagverslag maandag 18 juli

Vandaag begonnen de bootslieden met een frisse duik, en lekkere soep. De maatjes kwamen aan en mats was er als eerste. We vertrokken naar het meer en gingen zeilen en zwemmen. Wij bleven wat langer zeilen en legden daarna aan bij de andere boten. Er was een lekker windje en een warme zon.

Bij terugkomst hebben we het terrein even opgeruimd en de boten netjes achter gelaten. Toen kwam de admiraal langs met zijn maatje Gerard, en werd het eerste spel uitgelegd. Matthijs was de boek houder (letterlijk). We moesten briefjes verzamelen waar punten op stonden, deze waren verspreid over het meer opgehangen. Op de briefjes stond een hoeveelheid punten met daarop het aantal muntjes dat we hadden verdiend.

Na het spel aten we ontbijtkoek omdat de boodschappen nog niet binnen waren. Ook kregen we de kampshirtjes en mooi oranje is niet lelijk. Collin en Rick kwamen aan met de boodschappen en we konden al heel snel macaroni eten. De meningen waren verdeeld maar wij vonden het best lekker. Na het toetje ging de dienstbak afwassen en wij even uitrusten. Vervolgens moesten we bij de admiraal komen, en namen we de dag door. We kozen Matthijs tot onze kapitein van de dag, en hij moest strijden tegen Sanne en Serena. Na een zware strijd ging hij ten onder aan de twee meiden en kregen wij dus de minste munten. Sanne won en is dus vandaag kapitein van de dag.

Nu gaan we slapen en morgen schrijft een andere bak het dagverslag.

De Kamer van Delft – 276

Luuk, Matthijs, Mats en Saskia

Maandag 18 juli:
Nu de maatjes er ook zijn, is het zomerkamp pas echt begonnen.

zk-2016-5 wereldbol
Onze kampwereldbol

zk-2016-6

Zaterdagmiddag 16 juli:
De bootslieden zijn aangekomen op het kampterrein in Friesland voor een week zomerkamp.
De tent(en) staan alweer te wachten tot de rest van de maatjes deze kant opkomen.
Aangekomen!!Zomerkamp 2016 IMG-20160716-WA0010

En nu eerst naar Sneek om te eten!! 🙂

IMG-20160716-WA0011

Vrijdagavond 15 juli:

Dit is niet Echtenerbrug zoals beloofd, we zijn doorgevaren naar Langweer  en hier de boten aangelegd. Morgen komen we aan op het kampterrein.
zk-2016-3

Donderdagavond 14 juli:

De eerste dag is weer voorbij. we hebben Vollenhove gehaald. een uitgebreid verslag komt binnenkort.
zk-2016-2 Vollenhove

Donderdag 14 juli:
Netjes om 10 uur was iedereen klaar om aan het overvaren te beginnen. Vandaag proberen we in Vollenhoven of Blokzijl te komen. Het ligt een beetje aan de wind en de sleepjes die onderweg geregeld kunnen worden.

vertrek richting Vollenhoven
De vletten zijn klaar voor hun vertrek richting Vollenhoven.